Zamyšlení nad pohybem

Často se usmívám, když se podívám na svou pracovní činnost a na naši "moderní" společnost s nadhledem. A nelze v tu chvíli neparafrázovat citát od současného dalajlámy Tändzin Gjamccho: "Pracujeme tvrdě, abychom měli peníze, a když máme peníze kupujeme si za ně naše zdraví!" My lidé jsme legrační. Často se zuby nehty držíme módních trendů a zapomínáme na podstatu věcí a činností. Dnes mě zarazila kritika jedné stoupenkyně barafoot obouvání, kdy zcela odstřelila nádherné letní střevíce na podpatku. Já vám nevím, ale takové podpatky jsou skutečně sexy a nemyslím si, že když je nyní opravdu in chodit bosonozí, že je zapotřebí boty na podpatku zcela zavrhnout. Ano, vím, že chůze na podpatcích 60kg vážící ženy vyvine 28x větší tlak než slon vážící 2,6 tuny... z čehož si dokáži vyvodit, proč po takovém věčeru na podpatcích dávám svá chodidla do pořádku zhruba týden. Ano, a to je přesně ono.... dávám si své nohy do pořádku. Ale kolik lidí, kteří jsou nyní fanoušky barefoot módy znají své nohy a umí o své nohy skutečně kvalitně pečovat, když tak krásně odstřelují ty krásné boty, kterých má nemálo žen úžasné haluxy? Jak si mohou být tito kritici jisti, že je halux též nepostihne leč jsou bosonozí? Z toho plyne má další otázka: "Kolik lidí vůbec dokáže pečovat o své tělo?" Víte, je velmi smutné, když zjistíte, že bývalí sportovci (nechci bagatelizovat, ale velká většina) neumí o své tělo pečovat. Chytré časopisy radí miliardu super doplňků stravy a osvědčených receptů na super zdravá a vypracovaná těla. Takže na plakátech se na nás žulí osvalení jedinci, kteří si svaly "koupili" jako si třeba ženy kupují poprsí.... zní to šíleně, že? Ano, proto jsem to až takto absurdně napsala. My si kupujeme vše in a super a zapomínáme na skutečné vnímání kvality. Ona totiž kvalita pro naše tělo není většinou lehce dosažitelná.... nelze si ji jen koupit.... je potřeba si ji "odpracovat"....Před lety jsem se nechala také zlákat a pořídila do Kalokagathie vibrační zařízní, které dokáže za 30minut "vypracovat" tělo jako trénink mimo vibrační plošinu za 60minut. Ano, je to super... ano, výsledky přináší i trénink podporovaný elektrickým impulzem. Ale tyto formy tréninku si nemůže dovolit každý (nemyšleno z úhlu finanční náročnosti). A hlavně tyto formy tréninku nás neučí to "gró". Motáme se ve světě marketingu. Motáme se tam až tak moc, že dáme na vhodně volená slova než na skutečnou kvalitu. Já sama jsem v předešlých letech na klientech učinila pár experimentů a dlouho se vnitřně ztotožňovala s výsledkem. Ne, mně vždy půjde o hloubku...o to aby lidé pochopili hloubku pohybu. A účastníci mých workshopů už většinou ví, že se lze vrátit ke kořenům. Jsem moc ráda za zpětnou vazbu mé spolužačky (tudíž jde o osobu v oblasti pohybu vzdělanou), která se nechala slyšet, že po prvním workshopu na téma pánevní dno se hledala a až na druhém vlastně vše začala "uchopovat". Moc si vážím takových lidí, kteří nad pohybem přemýšlí, protože to jsou přesně ti klienti, kteří od Kalokagathie mohou získat maximum. Ano, rychleji, výš a dál. Lze být rychlejší, dostávat se výš a dál. Ano, vše toto lze změřit, ale nebyla tato výzva olympismu myšlena zcela jinak? Skutečně šlo o paradigma ega? Nebylo to náhodou tak, jak to uchopil Jan Tříska: „S nikým se nepoměřuji, nezávodím. Proto když běhám, nikdo mě nemůže porazit.“ Není skutečným cílem sebe dostat rychleji výš a dál... přitom vnímat rychlost relativně a individuálně? Víte, miluji zpětné vazby, které mi vyrazí dech a "trknou" mě. Taková zpětná vazba ve formě: "Zjistila jsem, že po roce cvičení, kdy jsem šla o5 do lesa, že se již nepočůrám!" Ano, tělo se vypracovalo na tolik, že se člověk dokáže přirozeně dostat o5 do dřepu. Tělo se probudilo. Pro někoho banalita, a když k tomu přidáte, že lze člověka naučit provádět dřep kvalitně aniž by si přetěžoval klouby....a že ho to lze naučit "primitivními" pohyby, které pro nezasvědcené vypadají jako něco naprosto snadného. Ano:-). Ale největší chyby děláme právě v nejsnadnějších pohybech. Stačí se podívat na ulici na běžnou chůzi svých spoluobčanů... ale všichni umíme chodit, všichni budeme "barefoot" a všichni se budeme usmívat, jelikož pohyb je přece radost...ano, endorfiny mohou být pěkné "svině".  Pokud jste se dočetli až sem... vnímejte předešlé řádky třeba jako marketingový tah, abyste přišli v pátek na můj workshop SEDAVCI, protože pokora je nejlepší kámoš a vy určitě s rukou na srdci přiznáte, že vlastně nevíte o čem sed je :-) Tak si v pátek na sebe udělejte čas a na 17.00hodin se nahlašte prostřednictvím vandabubenovazavináčgmail.com LZE ZAČÍT KDYKOLIV, ALE NELZE ZAČÍT NIKDY. Jestli jste objevili nejaké gramatické nepřesnosti.. já se omlouvám, ale fakt se chci vyspat, alespoň 5 hodin, protože vám mám být vzorem:-)