Léto v plném proudu

Moc všechny zdravím!

     Mám za sebou velmi hektické období ... teď se směji, protože ono asi jaksi ke mně patří, protože jinak by se nedalo vše stíhat aniž bych nešidila své nejbližší a už jsem několikrát zjistila, že odpočinek není úplně to pravé pro mě a i fyzioterapeut konstatoval, že zátěž (fyzická) mi je k duhu....no, a tu psychickou je nutno vycvičit:-). Takže jaké trávím prázdniny??

   Ještě před prázdninama jsem se zúčastnila fyzioterapeutické konference, protože na ní bylo plno příspěvků na téma dětská noha, ale trochu mě to zklamalo, ale i potěšilo.... jelikož díky tomu mohu konstatovat, že jsem kurz DĚTSKÉ NOŽIČKY zvládla na jedničku, a tak se nachystám na nový rok a dětem budu věnovat více prostoru.... ony za to stojí a hlavně, když ony to pochopí, tak v budoucnu budu mít super tým cvičenců, kteří mě budou nutit jít dál a nestagnovat:-)... takže moooc děkuji za děti a nejvíce za ty vlastní.

     Takže konferencí nastala hektika, protože nezapadala úplně do mého harmonogramu příprav na prázdniny, kdy jsem před svým odjezdem chtěla mít vše na 150% nachystané..... no, nezvládla jsem to! Ale dovolenou jsem již opravdu potřebovala a letos jsem v se navíc přemisťovala do rodných končin. Bylo taak naplňující potkávat staré známé a hlavně cítit to DOMA! Takže pokud nevíte kam vyrazit...naložte kola či kvalitní obuv a vyražte za krásami NOVOHRADSKÝCH HOR. Zde máte mikor ukázku z mého ráje: www.youtube.com/watch?v=ZhAlqUJ_VAU ........ tento rybník si pamatuje na má první tempa, na první pokusy skoků do vody, na nesčetné odřeniny, které pramenitá voda zahladila. JE ÚŽASNÉ BÝT OPĚT TAM, KDE JE S ČLOVĚKEM SPOJENO NESČETNĚ KOUZELNÝCH VZPOMÍNEK....jednu jsme vzpomněly s tetou a to noradreanlinovou zábavu, ke které se nechala uvrtala i má "sestříně". Nad chalupou je krásný kopec, který by nejeden využil v zimě k lyžování. V létě před rokem 1990 neexistovala udělátka, která dětem dnes mohou koupit rodiče pro relativně bezpečné hrátky, a tak jsem vyhrabala staré auto na písek (nutno podotknout, že to bylo něco jiného než Tatra. Ráda bych ponoukla výrobce, ať zase začnou vyrábět něco takového jako je Tatra ale s otočnou kabinou a se schůdkem na korbě ... děkuji pokud to výrobce hraček čte a zamyslí se nad nabídkou:-). To si poté 2 děti sednou na vrcholku kopce na oranžový vůz... jeden sedí na schůdku a nohy mu čouhají z auto z kopece dolů a rukama drží otočnou kabinu, díky které aspoň trochu kormidluje neskutečnou jízdu. Ten druhý je v korbě pod schůdkem a nohy mu "čouhají" z korby a on se drží postranic. Posádka sedí a terén čeká....radost v očích a i trochu strach....jede se!!! No, a pokud není v cestě mega skokánek ... hurá až dolů. A pokud skokánek je.... zamáčkne se boule a hurá nahoru hledat jinou cestu:-) Uff, jednoho dne oranžové vozítko nevydrželo....a bylo po zábavě... na chvilku:-). Teď si říkám, že se divím, že nám to babi nezatrhla....jen jestli nám tu osu nenapilovala:-):-) Ta radost z nesčetně jízd je ve mně stále a kdykoliv si stoupnu na lyže, snowbourd, běžky, nasednu na kolo, nasadím brusle......je to tam úplně samo i s velkou radostí!

    Takže dovolená v domovině prostě luxus a výběhy ráno s vyplaváním v nedaleké nádrži.....to mi na Hané chybí... kopce si tu nevyčaruji, ale Poděbrady jsou blízko.... děkuji za ně a již brzy je využiji k letním občasným lekcím:-), protože pilates je pohyb nejen v uzavřeném prostoru:-) a není nic lepšího než vítr ve vlasech... no, pánové paruky máme k zapůjčení:-)

   Poté rychlý návrat domů a chystání příměstského tábora, který byl v režii Kačenky.... děti byly úžasné.... měla jsem tu čest s nimi podniknout výlet na kole a nešetřila jsem chválou....byly neskutečné a ty jejich úsměvy!!!

  Rychlá první oslava mých narozenin... ještě jsem je na Hané neslavila s přáteli a známými.... takže jsem byla nervózní, že jsou před balením a našim odjezdem do dalšího ráje, který byl v naprosté režii muže, který mi mění život... je super žít vedle CHLAPA, který umí vymyslet dobrodružný výlet a navíc jej i zrealizovat a začínám jej i podezřívat, že umí poroučet počasí, aby si otestoval, zda-li si vybral správnou smečku pro život. Brzy ráno jsme vyjeli směr Dunajec....pršelo jen se lilo a my si vzali pláštěnky a vyrazili na kanoích po peřejích za krásami Slovenska....vápencové útvary podél řeky neměly chybu...děti neprotestovaly ač stále pršelo a my dojeli na místo určení...děti dostaly krásná vzpomínková trička a koňmo jsme byli odvezeni od řeky a po zaplnění bříška hurá směr Dukla.... ráj pro kluky... tanky kam oko dohlédlo:-) No, a poté kultura v podobě koncertu Tublatanky na volbě MISS, kde jsem měla možnost vidět Ivanu Christovou, která bojuje s jojo efektem.... takže děvčata, jste všechna krásná a diety bez pohybu jsou jen vstupenkou do začarovaného kruhu...pohyb je radost pokud pohyb pochopíte a zařadíte ho k pravidelným aktivitám... i protože jsem vytvořila sérii cvičení... je to tak snadné!!

    Přespání a hurá ľadová jeskyně a Slovenský ráj....kde jsme v blátíčku užívali neskutečné krásy....a já aplikovala pilates při chůzi.... je to tak snadné, když člověk ví jak... bylo super pozorovat Esterku, jak si dává pozor na správný nášlap, pochopila a ví.

   Slovenský ráj nás nachystal na výstup na chatu pod Rysmi.

PŮSOBIVÉ VIDEO Z TATER Z JARDOVO DRONOVÉ DÍLNY: ZDE

    Počasí bylo hnusné a mně v hlavě běželo, zda-li nechat děti zapařit v pláštěnce nebo důvěřovat membránám v jejich bundách. Zvolila jsem důvěru v materiál. Od Popradského plesa byla cesta jeden velký potok, takže to bylo hopskání z kamene na kamen, ale děti to zvládaly na jedničku a neslyšela jsem žádné kňourání... jen dohady, kdo půjde první, byly časté. Vždy jsem jim říkala, ať šetří energii a v hlavě mi běželo několik myšlenkových proudů...na horách se mi totiž při výstupech nejlépe řeší zásadní životní kroky a já nyní chystám nemálo změn a hlavně některé samy přicházejí, a tak jsem si vše skládala a cesta ubíhala a my byli náhle nad 1500m n.m., ale do 2250 m n.m. ještě hodně kroků. Počasí se zhoršovalo... po cestě jsme téměř nikoho nepotkali, což by se za slunečného počasí rozhodně nestalo, což mělo značné výhody a já si nerušeně přemýšlela a kochala se, protože jsme již byli u Žabího plesa a Ester hlásila, že jí mrznou ruce... vyfasovala igelitové pytlíky a šlo se dál. Igelitové pystlíky byly mými největšími kámoši na vodáckých táborech, když počasí neposlouchalo... stýská se mi po Čochtanech...Když jsme se dostali k řetězům... děti byly už dost pomáčené, a tak Jarda rozhodl, aby si prckové nasadili sedáky... já jsem protestovala, protože zastavení znamenalo ztrátu tepla...a tak jsme je jistili jen chvilku, protože to zvládali skvěle, a tak Jarda zůstal u řetězů a smotávala lano. A já se snažila ty 2 dostat do pohody, protože u Esterky začal propukat šok na neznámou situaci a my holky víme, jak je nepříjemné, když máme prsty promrzlé. Chvilku jsem je poponášela a táhla chatu k nám, ale skrz déšť a mlhu byla stále v nedohlednu. Pláštěnky nemělo smysl již vytahovat, a tak jsem Esterce dala svou bundu...Craftové tričko, které se mnou již cestuje déle než 18 let bylo již v těchto situacích plně prověřeno.... (jestli to bude číst Andrej K., tak si určo vzpomene na listopad a naši nechtěnou koupel na kánoi během lovení zápočtu:-)) ...tehdy jsem ocenila Craft naplno. Esterce tekly slzy a říkala, že nechce, aby jí tekly, že ono samo a že si nemůže vzít mou bundu, že mi bude zima. Byla jsem na ni pyšná, a tak jsem je namotivovala k výkonu, který nás vymrštil k chatě a navíc prckové byli náležitě oceněni horolezci, kteří se již v teple a suchu dívali na nečas venku...Okin i Ester věděli, že jsou úžasní, že to zvládli na jedničku a já jsem byla mega pyšná máma. Rychle jsem je převlékla, a pak mi to došlo... hory nás prověřily, a proto další den již počasí bylo lepší:-).....Až při sestupu mi zcela došlo, jak úžasní byli a hlavně ode mě věděli, že takový trénink ve městě nikdy nezvládnou... proto si musíme vážit hor a být maximálně pokorní.... a o pokoru bych žádala i naše klienty.... nepodceňujte pilates metodu... to co se vám může zdát snadné a nepodstatné a možná nudné, nikdy nepodceňujte, protože vám život může zachránit milimetr a ten v pilates metodě vypilovat lze. Hloubka pohybu není u hladiny a není vidět ... musí být totiž cítit a to i poslední buňkou.

A nyní již budu plně v provozu :-) Plno úkolů přede mnou... kdo je bolavý piště Terce o therapy lekci... spirální dynamika dělá zázraky.

A nezapomínejte na pravidelnost! A kdo se pročetl až sem... malý dárek...ti co pravidelně odebírají cvičení na doma již znají...od 15. září si můžete znovu objednávat...www.youtube.com/watch?v=L_yOPg34UDY

Jiří Kubík je přesunut na 2.10. ... zapiště si to do deníčků:-)

Moc děkuji holkám, že to zde zvládly.... a hlavně děkuji dětem a mému muži do nepohody, který mi plní sny.