Rozhovor s lektorkou, která se přeskočí na každém školení - Táňou Baštanovou

 
                Vzpomínáš si na svou úplně první lekci v Kalokagathii?

                

                Byly vánoční prázdniny a přišlo mi to jako dobrý nápad.

 

Co Tě donutilo pilates lekci navštívit?
 
Už nějakou dobu jsem citila, že potřebuji změnu a poznat nové lidi. Obě dcery odešly studovat do jiných měst, musely jsme s kamarádkou zavřít naši soukromou výtvarnou školou a taky nám umřel pes ....a i když jsem doma vždy cvičila, najednou jsem úplně nevěděla co se sebou.Taky se přidaly  zlé věci v rodině a jít cvičit mi přišlo smysluplnější než brát antidepresiva.
 
Jsi neskutečná žena. Věřím, že si to uvědomuješ. Uvědomuješ?
 
Nevím jak moc jsem úžasná, ale v každém případě si víc uvědomuji, co jsem prožila, jaké lidi jsem potkala, jakou stopu oni nechali ve mně a snad jakou já v nich. Vlastně mě v mém životě ovlivnily tři ženy - Renata, která už bohužel nežije - naučila mě věřit sama sobě a tomu, co dělám, vrátila mi zdravé sebevědomí, Marcela - naučila mě přirozenosti a také, že se člověk nemusí stydět dát najevo své pocity ...a pak ty Vando - dala jsi mi příležitost a vědomí, že i v době, kdy děti vylétly z hnízda, může přijít zásadní změna a nemusí se jednat o výměnu manžela, či nového milence. Že nikdy není pozdě dát životu jiný směr. Nikdy jsem nebyla sportovní typ, tím víc Ti za příležitost začít dělat pro Tebe lektorku moc děkuji a vážím si jí.
 
Nevím, jestli všichni ví o Tvém umu. Mohla bys pár fotek svých "best" výtvorů přidat? A napsat něco o svém výtvarném vzdělání a vlastně o tom, co jsi dělala a děláš?
 
Původně jsem učitelka výtvarné výchovy, ale nakonec jsem zakotvila u textilu. Začalo to na mateřské dovolené. Pokojík mých skvělých dcer potřeboval zútulnit nějakými kapsáři, polštářky……, pak přišely nadšené kamarádky a nakonec další a další zájemci. Postupně moje práce začaly oživovat prostory mateřských škol i ordinací dětských lékařů. Kapsáře, hrací deky a hračky mají jako základ barevný kanafas, detaily na přilepení suchým zipem nebo je možné je přivazovat.
Mám ráda patchwork, obzvlášť mě baví velkorozměrové deky a přehozy, kde si můžu dovolit kombinovat různé materiály.
Linoryt je pro mě technika, která má nekonečné možnosti využití. Používám ho na patchwork, tašky, polštáře,…Tady je odkaz na moje stránky: https://tatanabastanova.tumblr.com/
 
Vzpomínám si na den, kdy jsem se rozhodla, že z Tebe udělám lektorku a Tys přijala. Byl to den, kdy jsem udělala nejlepší rozhodnutí. Ty ses zprvu netvářila, protože jsi moc dobře věděla o svém hendikepu, ale já jsem Tvou kyfózu vnímala jako to nejlepší, protože jsem viděla, cos s ní díky cvičení udělala, a jak jsi nám den po dni více a více zářila. Jsi ráda, žes tehdy přijala?
 
Moc ráda, nejdřív mi to vyrazilo dech, ale podpořily mě moje dcery...a taky - takováhle nabídka se prostě neodmítá.
 
Co Ti cvičení dává?
 
Úplně původně jsem potřebovala změnu a vyčistit hlavu (viz výše). V okamžiku, kdy se člověk začne opravdu pořádně soustředit na správné provedení cviků, nemá čas se zabývat jinými starostmi. Ale pak přišla moc příjemná přidaná hodnota - moje celoživotní kyfóza se velice výrazně zlepšila, dokonce si toho začali všímat i moji blízcí a přátelé, a to nemluvím o pozitivní náladě a zpevněné postavě. Vlastně jsem, Vando, dokonalý příklad, že cvičení funguje a pokud se cvičí pravidelně, jsou výsledky patrné docela brzy bez ohledu na věk. V každém případě bych ho určitě doporučila lidem, kteří nikdy sport nedělali, protože je to skvělý způsob jak získat pružné  a fungující tělo.
A znovu opakuji - v každém věku, nikdy není pozdě začít!
 
Co Ti dává Kalokagathia?
 
Kromě všech už zmíněných věcí taky moc příjemné a zapálené pro věc lidi.
 
Jsem drsný šéf? 
 
Já jsem spokojená. Jasně a stručně se dozvím, co se po mně chce. Myslím, že vůbec není lehké něco takového prosadit a hlavně udržet v dnešní Olomouci. A to i v době, kdy už člověk získal v oboru určité jméno.

                 Snad to nezní jako klišé, ale dovedeš pozitivně motivovat, povzbudit a pochválit i nadchnout pro věc.

                 Moc Táně děkuji za rozhovor, který proběhl písemnou formou, kdy jen odpověděla skrze e-mail na mé dotazy, takže je rozhovor dosti osekaný a ochuzený o doplňující otázky, kterých by byla celá hromada, když si to nyní tak pročítám, ale jsem tak "šílený šéf", že mám na tým Kalokagathie jen čas v prostojích a na pravidelných školeních, která vidím, že mají i speciálně kvůli Táně velký smysl. Nutno dodat, že Táňa je vždy maximálně připravena a pro holky, které by mohly dělat její dcery, je pojítkem a velkou oporou. Hlavně na každé naše školení přinese nějakou "nadpozemskou" dobrotu a já mám vždy až husinu, když vidím celý tým blažený a s chutí po jídle na sobě pracovat a posouvat pilates metodu, která je vhodná opravdu pro každého. Byla jsem si vědoma všech překážek, když z klienta "vytvořím" lektora...ony také přišly, ale zdárně je Táňa překonala a já jí věřila, protože vím, že Ti co vypadají dokonale neumí předat tu zkušenost a moudrost jakou právě tato žena plná umů.

Chcete na sobě také začít pořádně pracovat? Přihlašte se do kurzu ZDE.

Amatérká ukázka části našeho školení, kdy i lektorky umí dělat chyby, ale Tánička hvězdně splnila zadaný úkol: ZDE