VANDA A JEJÍ LEKCE - PILATES V OLOMOUCI OD ROKU 2003

Jaké jsou Tvé lekce?

Stručně: zábavné, efektivní a přiměřené dané skupině (chuť začít - začátečník, chuť měnit - kdokoliv se touží protáhnout a posunout své tělo dál, chuť revitalizovat - zacílení na dech a uvolnění, chuť makat - pot a dřina). :-)

Na to se mi fakt špatně odpovídá:-) Snažím se, aby byly zábavné, ale přitom vydatné i pro ty, co ještě neumí uchopit své tělo pořádně hluboko. Je to velmi křehký led, když mi do lekce přijde naprostý začátečník s velkým očekáváním, že se naprosto zruší a přitom nedokáže zkoordinovat své tělo a navnímat jej do poslední buňky... to se mu poté zdá lekce nudná a lehká a já jej vnitřně prosím o trochu pokory, protože pokora otevírá a otevření nás pouští do světa našich těl, kterým je pohyb vlastní a přirozený. Zavřená těla se snaží jít do všeho silou, která ještě více zamyká.  Ale když cítím, že mám na lekci lidi, kteří své tělo umí vést a dobře jej cítí.... v tu chvíli začíná neskutečná "tvorba". Projedu každého člena této posádky rentgenem a jednoho po druhém začnu "trápit" a posouvat hlouběji a miluji reakce jejich těl. Miluji výrazy všech, protože jednoznačně dokazují, že se posouvají a to mě moc vždy těší. Takže mé lekce jsou především "legrační"....snažím se, aby byla na lekci uvolněná atmosféra, ale přitom svými povely lidi nutím ke koncentraci na své vlastní tělo a přesné provádění pohybů. Když se podaří souhra všech...je to radost a ta je bonusem k mé práci, ale ne vždy tento bonus přichází... je prostě za odměnu a já jsem ráda, že tyto odměny dostávám poslední dobou dosti často. Hlavně vím, že mé lekce procházejí neustálými transformacemi. Před 9 měsíci mi skončilo cca roční období, které považuji za "nejjalovější", protože se mi toho dělo až moc v osobním životě a já měla často pocit, že se vše jen tak děje a hledala jsem se v tu chvíli i ve své profesi - ano, jsem profík... odváděla jsem kvalitní práci, ale cítila jsem, jak jí chybí ta lehkost a hloubka.... Ale pohybem hlavně s dětmi, systematičností, vytvořením kvalitního týmu a zamilovaností to zase přišlo a já mám prostě nové lekce.... umím zatnout každému drápek do jeho netušených slabin a na individuálních lekcích to bývá někdy velmi silné... Vnímám těla jinak než před 15 lety, vnímám je jinak než před 10 a měsíc po měsíci zjišťuji, jak moc se musím stále učit a to mě moc baví. Hodně se změnilo mé motivování.... neplýtvám jím tam, kde cítím, že je to velký výdaj, protože vím, že motivace musí především přicházet z vnitřního světa každého klienta. Často klienti, kteří přijdou extra na motivovaní, velmi rychle skončí....často je to velkým očekáváním, které chtějí teď hned a nejlépe ještě včera. Už ve dveřích vím, jestli dotyčný/á vydrží cvičit déle než 2 měsíce:-) Pohyb nevnímám prioritně jako prostředek odhazování kilogramů tuku.... vnímám ho jako cestu k sobě (poznávání sebe, posouvání se, ....). A každého pobízím k pravidelnosti, zamyšlení se nad svým životním stylem a vytyčení si cíle. Pilates je doplněk, ale doplněk je většinou základem všeho. Pilates mi pomohl zdokonalit techniku v nejednom sportu. Považuji jej za nejlepší doplněk, který s přibývajícím věkem může být jediným pohybem, který nás vrátí do jakékoliv hry. Takže mé lekce jsou především velmi pestré, protože v precizním, uvolněném a pestrém pohybu, který procvičí každý milimetr těla vidím základ pro spokojenost každého a já cvičím pro radost každého příchozího:-) A na lekcích pro pokročilé ráda vidím jen pokročilé, protože zbytek si spíše ubližuje a já nechci ubližovat.... ale tím, že někomu řeknu, že na lekci nepatří též cítím, že mu nemálo ublížím... tak jsem se v tom léta plácala... teď prostě pokročilé lekce vedu jako pokročilé lekce a na začátku upozorňuji, že jde o lekci pro pokročilé.

Jaké lekce Tě nejvíce baví?

Ty kde jsou klienti jako jedno tělo, které jede na jedné vlně a moc mě baví lekce pro muže - neumím to vysvětlit... možná se jim nebojím dát až tak moc do těla... Takže večerní nedělní lekce mám fakt ráda a miluji kurzy, workshopy a nelze nezmínit lekce pro děti (práce s dětmi mě velmi naplňuje).

A co individuální lekce? Baví Tě více individuální či skupinové lekce?

No, po odcvičených 3 skupinovkách miluji individuální lekce:-) Zrovna před pár dny jsem se s Verunkou bavila o fyzické náročnosti naší práce:-) Myslím, že je naše práce velmi náročná a já tím, jak se snažím vše ještě vždy posouvat... no, ale já tu fyzickou únavu miluji a nevydržela bych mít jen vedené individuální lekce (kdy slovně navádím klienta a svýma rukama jeho pohyby dotahuji či navádím do poloh, které mu nejsou vlastní). Miluji individuální lekce, na kterých cíleně s klientem opravujeme nějakou část těla nebo makáme na kondici. Takže nemohou říci, že mám raději to či onto... baví mě má práce a věřím, že to tak i zůstane, protože Kalokagathia si to zaslouží.