Rozhovor s astrologem JUDr. Jiřím Kubíkem, MBA

Jelikož se workshop 2. října  již kvapem blíží. Co jsi si na nás letos nachystal?

Ahoj Vandi, půjde o odpolední seminář, tedy si budeme povídat o základech výkladu horoskopu. Půjde o povídání si nad základními stavebními prvky horoskopu. Ono jde ve své podstatě při výkladu astrologie o to nejdůležitější, protože správné pochopení základních stavebních prvků horoskopu umožňuje následně o horoskopu uvažovat tak, že dává relativně správný odraz reality.

Budeme si povídat o znameních, domech, aspektech, planetách a jejich praktickém významu v horoskopu. Stejně jako loni věnuji na závěr část semináře tomu, že se společně podíváme na horoskopy studentů a ukážeme si na nich to o čem se mluvilo. Při loňském semináři to všechny bavilo.

Seminář může posloužit lidem, které astrologie láká, aby si udělali představu, co astrologie skutečně je, jaké jsou její možnosti, ale i limity. Na konkrétních příkladech to pochopí nejlépe. Samozřejmě astrologii vyučuji a na její zvládnutí na úrovni, aby člověk začal být schopen samostatně vykládat, to alespoň 2- 3 roky intenzivnějšího zájmu chce. Jako u všeho jde o nikdy nekončící proces. Já se astrologii věnuji s nadšením přes 20 let a stále objevuji nové souvislosti. Tedy bod, kdy by si mohl člověk sám sobě říci, že už astrologii umí, pokud je poctivý, asi nepřichází nikdy. Samozřejmě techniky se kterými pracuji prakticky ovládám, ale stále se vynořují nové zdroje z dějin astrologie, nové techniky,  souvislosti, pohledy. Každý horoskop je úplné nóvum, může Vás něco nového překvapit.

 

Jaké prožíváš léto?

Děkuji za optání, hezké. Mám 6 letého syna, v září jde do školy, druhý rok po sobě jsem se mu o prázdninách snažil věnovat a dopřát mu nějaké zážitky, tedy jsem si vybral většinu dovolené a byli jsme v Alpách, na Lipně, pod stanem na Máchovo jezeře a na Horské Kvildě, jak jsi sledovala na FB. Nyní již v jeho závěru přichází návrat do reality a začínám připravovat kurzy a rozjíždí se nová sezóna.

 

Hodláš se letos po Olomouci trochu více porozhlédnout?

Rád bych, ale vypadá to, že do Olomouce přijedu i letos spíše na otočku a budu všechen čas věnovat studentům.

 

Co třeba otestovat tělocvičny na badminton?

Prosím Tě když jedu na seminář, tak se soustředím plně na něj. Ale den před tím, v sobotu ho určitě půjdu hrát, tedy v Plzni.

 

To je vlastně dost zásadní změna ve Tvém životě - běhání a znovu plnohodnotné zapojení do Tvé hráčské vášně na badmintonového kurtu.

 

Když jsem dodělal MBA, tak mi volala kamarádka se kterou jsme v dětství hráli, že dostala k Vánocům od přítele raketu a měla by chuť si jít zahrát, jestli nemám kontakty na náš bývalý klub a pak se optala jestli bych nešel zkusit hrát já. První trénink byl tragický, měl jsem pocit, že jsem to nikdy nehrál. To nemluvím o adaptaci těla na nové zatížení – kolena, loket, rameno.  Kamarádku to po dvou měsících přestalo bavit, ale já jsem zůstal.  Kolena, loket a rameno začaly protestovat méně a méně a tělo se adaptovalo.  Zjistil jsem, že kamarádi se kterými jsem hrával  již hrají za jiný klub.

Představ si, začal jsem hrát za SK Jupiter. Ptal jsem kamarádů jak je napadl ten název,  a dostalo se mi odpovědi, že prý někde něco slavili před cca 20 lety a napadlo je, že budou hrát badminton a budou se jmenovat takto. J Samozřejmě je to v mém případě rekreační záležitost, hraji soutěž malých družstev a chodím občas na okresní turnaje. Prostě mě to baví.

 

 

Já už díky našim rozhovorům vím, že jsi začal dost intenzivně pracovat na své fyzičce. To mě více než těší. Co Ti nového přináší pohyb?

Hlavně radost a je to pro mě forma motivace jak se udržovat v kondici. Mě vždy bavilo hrát dvouhru a pokud si jí chce člověk zahrát tak, aby mu radost přinášela, musí být schopen ji fyzicky zvládat. Pokud soupeři vidí, že máš nadváhu a fyzicky nestíháš, tak z toho přirozeně těží. Tedy pravidelně 2x-3x týdně běhám 10 km, což časově odpovídá délce jednoho zápasu.

Zjistil jsem po roce hraní (dodejme si poctivě po Vánocích) , že jenom pohyb nestačí, tedy jsem si nechal sestavit jídelníček a vše se i díky Tvým radám postupně zlepšuje.

Marná sláva, bude mi 27. srpna 39 let. Když jsem vydržel nedávno 2,5 hodiny hrát v kuse dvouhru, tak mi 18 letý kamarád, se kterým jsme trénovali říká, že na svůj věk jsem v dobré kondici a v mém věku by to každý nevydržel. J Je o 20 let mladší. Tedy přirozeně hlavní motivace proč to vše dělám, je zdraví a dobrý životní pocit.

 

Chyběl Ti pohyb, když jsi byl čistě kancelářská krysa, která zapomněla přes denní povinnosti na pohyb?

Jako kluk jsem  hodně sportoval, Badminton, Kung-fu, posilovna, běh, kolo. Někdy okolo roku 2000 jsem se začal velmi intenzivně věnovat při zaměstnání astrologii, posléze jsem začal studovat, oženil se a na sportování nebyl čas.  Upřímně řečeno jsem o tom jestli mi chybí pohyb ani nepřemýšlel a prostě žil tím co jsem dělal. Pravda je ale taková, že jsem  na konci studia začínal cítit, že někdy už prostě nemohu, únavy, což jsem dříve neznal a došlo mi, že musím něco změnit. Postupně jsem se zase začínal hýbat. Ale až díky badmintonu se u mě začaly věci podstatněji měnit.

Termín a cena workshopu ZDE.